Celem przedmiotowego badania była ocena działań informacyjnych i promocyjnych w połowie realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego (RPOWP). Badanie miało dostarczyć informacji na temat funkcjonowania kanałów przekazu danych o RPOWP oraz wskazać przyszłe kierunki działań informacyjno-promocyjnych, sposoby oddziaływania w tym zakresie właściwe na obecnym etapie realizacji Programu. Cel badania zrealizowano poprzez:
- ocenę dotychczasowych działań informacyjno-promocyjnych realizowanych w ramach RPOWP na lata 2007-2013, z uwzględnieniem potencjału Instytucji Zarządzającej (IZ);
- ocenę wpływu systemu informacji i promocji RPOWP na dostępność informacji o Programie dla beneficjentów i społeczności regionu;
- ocenę trafności, skuteczności i efektywności działań informacyjno-promocyjnych RPOWP w porównaniu do wyników wcześniejszego badania;
- wskazanie przyszłych kierunków działań informacyjno-promocyjnych oraz optymalizację tych działań na obecnym etapie wdrażania Programu.
Ponadto niniejsza ewaluacja służyła wskazaniu dobrych praktyk w zakresie informacji i promocji programów realizowanych z udziałem środków europejskich.